Raňajky, najdôležitejšie jedlo dňa

Je skoré ráno a nám zvoní budík, prosím ešte 5 minút, ani za svet sa nám nechce postaviť z vyhriatej postele. Zaspíme, po polhodine vyletíme s hnevom nad tým, že sme znovu zaspali. Najesť sa samozrejme nestihneme, sme radi, že sme sa stihli umyť. Poznáte to ? Určite sa to aspoň raz v živote stalo mnohým ľuďom.

Nemáte čas na raňajky ? Vyskúšajte toto:

Raňajky - Raňajky, najdôležitejšie jedlo dňa

Keď nemáte ráno čas na raňajky, alebo Vám nechutí, vyskúšajte niečo z týchto tipov.

  • TIP 1 – prineste si do práce sendvič a zjedzte ho do 4 hodín po prebudení
  • TIP 2 – kúpte si celozrnný rožok, jogurt alebo pomarančový džús v bufete blízko práce
  • TIP 3 – majte v pracovnej skrinke zásobu müsli tyčiniek, sušeného ovocia, alebo suchárov

TIP pre rýchle raňajky

  • Raňajky 1 – Do jogurtu si pridajte cereálie
  • Raňajky 2 – Zjedzte extra veľký banán a zapite ho pohárom mlieka
  • Raňajky 3 – Zmiešajte si džús, ovocie a jogurt a miešaný energetický nápoj máte hotový
  • Raňajky 4 – Celozrnné pečivo s džemom a nízkotučným syrom

Prečo je naše prvé jedlo dňa tak dôležité ?

Raňajky - Prečo je naše prvé jedlo dňa tak dôležité ?

V prvom rade myslite na to, že nie je až tak dôležité čo jete (samozrejme, keď si na raňajky nedáte smažený syr, alebo vyprážaný rezeň). Dôležité je raňajky pokojne skonzumovať, dopriať si čas pre pozitívny štart do nového dňa. Kvalitné a ľahké raňajky Vášmu telu doplnia energiu a Vás dokážu pozitívne nakopnúť. Keď nie ste ráno hladný, dôvodom bude pravdepodobne to, že ste jedli príliš veľa predchádzajúci večer. Pre ľudí, ktorí chcú znížiť svoju hmotnosť nie je dobrým nápadom vynechávať raňajky. Ľudia, ktorí raňajky vynechávajú majú častejšie problém s podkožným tukom ako ľudia, ktorí raňajkujú pravidelne.

Potraviny, ktoré sa odporúčajú konzumovať hneď ráno sú:

Raňajky - Potraviny, ktoré sa odporúčajú konzumovať hneď ráno

celozrnné pečivo, cereálie, čerstvé a sušené ovocie, palacinky s celozrnnej múky, zelenina, niektoré mliečne výrobky ako (nízkotučné mlieko, acidofilné mlieko, tvaroh, biely jogurt a nízkotučné syry).

Skúste si Vaše raňajky načasovať tak, aby ste si pri nich zároveň oddýchli. Po rannej hygiene a cvičení si doprajte krátku sprchu a následne sa naraňajkujte. Pustite si obľúbenú hudbu, a vychutnajte si rannú pohodu. Raňajky s vysokým príjmom energie sú základom pre vysoko energetický deň. Keď vynecháte raňajky, horšie sa budete sústrediť, pracovať, študovať a budete menej efektívny.

Zdravé raňajky majú priaznivé účinky na Váš organizmus, podporujú mozgovú činnosť, chránia pred cukrovkou a ischemickou chorobou srdca. Na každú výhovorku prečo vynechať raňajky, existuje omnoho lepší dôvod a ten je, zjesť ich!